Moeliker, Lambertus
De monteur Lambertus Moeliker (1915-1971), woonachtig Bakkersteeg 4, werd om onbekende reden op 18 augustus 1944 op last van de Sipo/SD gearresteerd en naar Rotterdam gebracht. Op 24 augustus 1944 werd hij overgebracht naar Kamp Vught. Lambertus kwam na de Bevrijding weer thuis en plaatste op 23 juni 1945 een advertentie in de Nieuwe Leidsche Courant, waarin hij iedereen dankte voor de betoonde belangstelling bij zijn terugkeer.
Tekst door de redactie aangepast op 8 januari 2026.